Меню

Полезно

10 съвета за подсилване на детския имунитет преди училище и детската градина

Едно дете боледува от 5 до 7 пъти годишно. Това означава не само пропуснати дни от училище или детската градина, но и пропуснати работни дни, посещения при лекаря и много използвани кърпички и лекарства против грип и простуда. За да се намалят дните на детето, прекарани в боледуване, е нужно да се следват няколко общовалидни правила за добър тонус и здраве, които подсилват детския имунитет и ограничават до минимум „слабите места“ в имунната му система.

1. Правилно хранене

Хранителният режим, богат на витамини, и приемът на разнообразна храна, особено такава, която е присъща за нашите географски ширини, е сред един от най-важните елементи, които подържат здрава имунната система на детето. Пресните плодове и зеленчуци могат да бъдат истинска витаминозна бомба, която стимулира имунната система. Топлата пилешка супа или зеленчуковият бульон са изключително ефикасни при първите признаци на настинка, това е така, защото самата супа или бульон имат загряващ ефект, намаляват секретите и отпушват запушения нос. Портокали, мандарини, лимони, грейпрфрути, киви – всички те съдържат не само витамини, но и антиоксиданти във висока концентрация. Коктейлите от мед, лимон и джинджифил също са особено подходящи за ежедневен прием в сезона на настинките. Избягвайте пържената храна и наблегнете на рибата, незаменим източник на Омега-3 мастни киселини, които са важни за поддържането на имунната система на детето. Не щадете чесъна, той е мощен източник на антиоксиданти, който има антибактериално и противовирусно действие.

2. Достатъчно сън

Децата от детската градина до шести клас трябва да си набавят между 9 и 11 часа сън. Качеството на съня е пряко свързано с поведението на детето, хранителните навици и способността му да се бори с инфекциите. Затова е и важно да помогнете на детето си да следва установена рутина на лягане и събуждане. Липсата на сън увеличава интереса към вредни храни и често води до резки промени в настроението и по-голям риск от инфекции.

3. Повече движение

Движението и всекидневните упражнения са друг начин да подсилите детския имунитет. Те помагат на детето да спи по-добре, подобряват способността му да се справя със стреса и му дават повече тонус срещу инфекциите и грипа.

4. По-малко време пред екрана

Времето, прекарано пред екрана на компютъра или телефона, което не е свързано с домашни, трябва да бъде ограничено до не повече от два часа на ден. Синята светлина, която екраните излъчват, може да намали нивата на мелатонин, да затрудни заспиването и да обърка естествения вътрешен часовник на тялото – т.нар. циркаден ритъм.

5. Добра хигиена

Мийте ръцете често, за да намалите разпространението на микроби. Около 20 секунди са нужни за ефективното миене на ръцете. Превърнете го в навик за детето още от най-ранна детска възраст и го учете да държи ръцете си далеч от лицето, и да кашля или киха в ръката или рамото си.

6. Повече течности

Приемът на достатъчно течности подпомага храносмилането, поддържа нормално тегло на детето и подобрява мозъчната функция. Популяризирайте здравословните напитки като вода или мляко и намалете до минимум приемът на напитки, съдържащи захар. Захарта може да потисне имунната система, като 1 чаена лъжичка захар потиска имунната функция на детето с 50% за 24 до 48 часа.

7. По-малко стрес и тревожност

Училището, твърде многото извънкласни дейности и социалните медии могат да бъдат източник на стрес и тревожност за вашето дете. Наблюдавайте го как използва различните социални платформи и апликации и поддържайте с него отворена комуникация, за да можете да идентифицирате тормоз или други източници на стрес или тревожност

8. Не посягайте веднага към антибиотиците

Прибягването към антибиотици, всеки път когато детето ви има настинка, грип или болки в гърлото, е лоша идея. Антибиотиците лекуват само заболявания, причинени от бактерии, но по-голямата част от детските заболявания са причинени от вируси. Антибиотиците натоварват токсично организма, нарушават стомашно-чревната флора, могат да предизвикат редица неприятни стомашно-чревни оплаквания и сриват имунитета.

9. Изберете подходящия имуномодулатор

Вместо антибиотици, много по-ефективни са имуномодулаторите. Основният принцип на тяхното действие е да подобряват производството на антитела в организма. Подходящият имуномодулатор трябва да е безопасен и ефикасен, да има дългогодишен и доказан ефект в клиничната практика. Той трябва да действа бързо, така че организмът да може да преодолее симптомите на настинка като хрема, запушен нос, болки в гърлото и кашлица в рамите на един или два дена.

Добра алтернатива тук дава Есберитокс Фемили – доказалият се на пазара имуномодулатор е растителна комбинация от Бял кедър, Диво индиго и Ехинацея, която има мощен имуномодулиращ ефект, който се дължи на специалния механизъм на действие на 3 – те активни съставки. За разлика от продуктите, които съдържат само ехинацея, комбинацията с Бял кедър и Диво индиго има по-силен имуномодулиращ ефект, който се дължи на синергичния механизъм на действие на активните вещества. И трите растения имат своето имуностимулиращо действие върху организма, но когато действат заедно, се постига още по-мощен ефект, който укрепва и подсилва имунната система на детето.

1164 София, ул. "Кричим" 76
Тел./ Факс: +359 2/ 865 04 26,
865 04 36, 865 71 62, 866 92 16
e-mail: office@sevexpharma.com
Последвайте ни във Facebook

Schaper Bruemmer
Политика за защита на личните данни Политика за бисквитки Лекарствена безопасност
Последвайте ни във
Facebook
Този сайт използва „бисквитки“/cookies. За повече информация относно употребата, включително и относно Вашите лични данни, прочетете Политика за защита на личните данни и Политика за бисквитки и Лекарствена безопасност.
X